Properties Readonly
applied Meshes applied Meshes : Set < any > = ...
asset Type asset Type : "material" = ...
extra Uniforms To Upload extra Uniforms To Upload : Record < string , IUniform < any > > = {} flag Updaters flag Updaters : Map < string , ( ( data , context ) => void ) > = ...
Type declaration ( data , context ) : void Returns void flat Shading flat Shading : boolean = false
Readonly
isAShader Material isAShader Material : true = true
Readonly
is Raw Shader Material is Raw Shader Material : boolean
register Material Extensions register Material Extensions : ( ( this , customMaterialExtensions ) => void ) = iMaterialCommons.registerMaterialExtensions
Type declaration ( this , customMaterialExtensions ) : void Returns void Readonly
set Dirty set Dirty : ( ( this , options ? ) => void ) = iMaterialCommons.setDirty
Type declaration ( this , options ? ) : void Returns void type type : "ShaderMaterial" | "RawShaderMaterial" = 'ShaderMaterial'
unregister Material Extensions unregister Material Extensions : ( ( this , customMaterialExtensions ) => void ) = iMaterialCommons.unregisterMaterialExtensions
Type declaration ( this , customMaterialExtensions ) : void Returns void Static
Readonly
Material Properties Material Properties : { alphaTest : number ; alphaToCoverage : boolean ; blendDst : 205 ; blendDstAlpha : null ; blendEquation : 100 ; blendEquationAlpha : null ; blendSrc : 204 ; blendSrcAlpha : null ; blending : 1 ; clipIntersection : boolean ; clipShadows : boolean ; clipping : boolean ; clippingPlanes : null ; colorWrite : boolean ; defaultAttributeValues : {} ; defines : {} ; depthFunc : 3 ; depthTest : boolean ; depthWrite : boolean ; dithering : boolean ; extensions : {} ; fog : boolean ; forceSinglePass : boolean ; fragmentShader : string ; glslVersion : null ; isRawShaderMaterial : boolean ; lights : boolean ; name : string ; opacity : number ; polygonOffset : boolean ; polygonOffsetFactor : number ; polygonOffsetUnits : number ; precision : null ; premultipliedAlpha : boolean ; shadowSide : null ; side : 0 ; stencilFail : 7680 ; stencilFunc : 519 ; stencilFuncMask : number ; stencilRef : number ; stencilWrite : boolean ; stencilWriteMask : number ; stencilZFail : 7680 ; stencilZPass : 7680 ; toneMapped : boolean ; transparent : boolean ; uniforms : {} ; uniformsGroups : {} ; userData : {} ; vertexColors : boolean ; vertexShader : string ; visible : boolean ; wireframe : boolean ; wireframeLinewidth : number ; } = ...
Type declaration alpha Test : number alpha To Coverage : boolean blend Dst : 205 blend Dst Alpha : null blend Equation : 100 blend Equation Alpha : null blend Src : 204 blend Src Alpha : null blending : 1 clip Intersection : boolean clip Shadows : boolean clipping : boolean clipping Planes : null color Write : boolean default Attribute Values : {} defines : {} depth Func : 3 depth Test : boolean depth Write : boolean dithering : boolean extensions : {} fog : boolean force Single Pass : boolean fragment Shader : string glsl Version : null is Raw Shader Material : boolean lights : boolean name : string opacity : number polygon Offset : boolean polygon Offset Factor : number polygon Offset Units : number precision : null premultiplied Alpha : boolean shadow Side : null side : 0 stencil Fail : 7680 stencil Func : 519 stencil Func Mask : number stencil Ref : number stencil Write : boolean stencil Write Mask : number stencilZFail : 7680 stencilZPass : 7680 tone Mapped : boolean transparent : boolean uniforms : {} uniforms Groups : {} user Data : {} vertex Colors : boolean vertex Shader : string visible : boolean wireframe : boolean wireframe Linewidth : number Static
Readonly
TYPE TYPE : "ShaderMaterial2" = 'ShaderMaterial2'
Static
Readonly
Type Slug Type Slug : "shaderMat" = 'shaderMat'
Deprecated
use GBufferMaterial instead